Usein kysyttyä -kysymyksiä ja vastauksia

1. Mitä toimitus maksaa?

Toimitus postiin, postiautomaattiin tai Matkahuollon noutopisteeseen maksaa 6,90. Yli 300 euron hintaisille tilauksille kotiinkuljetus on ilmainen, jolloin toimitus on 8-16 välillä ja tuotteet jätetään pihalle kohtaan, johon pääsee autolla. Alle 300 euron tilauksille kuljetus kotiin maksaa 18,90, tällöin suuremmilla paikkakunnilla on mahdollisuus myös iltatoimituksiin aina klo 21 saakka ja tuotteet kannetaan sisälle ulko-oven välittömään läheisyyteen (asiakkaan vastuulla on lattioiden suojaaminen). Suuremmilla paikkakunnilla voit myös tilata tämän 18,90 hintaisen kotiinkuljetuksen yli 300 euron tilauksille, jos haluat että tuotteet tuodaan sisään tai haluat iltatoimituksen.

Postiin voit tilata vain tuotteen, jonka mitat ovat enintään 175 × 75 × 55 cm ja paino enintään 30 kg. Postiautomaattiin voit tilata vain tuotteen, jonka maksimipituus on 55 cm. Kuljetusmaksu menee vain kerran koko toimituksesta.

2. Miten voin maksaa tuotteet?

Olemme ulkoistaneet maksuliikenteen Paytrailille (entinen Suomen Verkkomaksut Oy). Valitse tilausta tehdessäsi ensin haluamasi tuotteet, jonka jälkeen siirryt ohjeiden mukaan täyttämään yhteystietosi sekä lopuksi siirry Paytrailin sivulle valitsemaan sinulle sopiva maksuvaihtoehto. Maksaessasi voit valita joko maksun oman pankin kautta, maksun luottokortilla, osamaksun tai maksun laskulla. Jos valitset maksun laskulla Jouston tai Collectorin kautta tai osamaksulla Klarnan kautta, lasku lähetetään tavaratoimituksen jälkeen. Jos valitset laskun Klarnan kautta, se lähetetään sähköpostiisi, kun tuote lähtee kuljetukseen.

Halutessasi voit siis ostaa myös osamaksulla tai saada laskun toimituksen jälkeen. Valitse tuossa tapauksessa Jousto, Collector tai Klarna -lasku/osamaksu. Tutustu ehtoihin ennen tilauksen tekoa.

3. Onko tilauksen teko turvallista, kun maksan pankissa tai luottokortilla?

Kyllä on. Olemme ulkoistaneet maksuliikenteen ja se hoituu Paytrailin kautta, joka on Suomen johtava maksuoperaattori, ja heidän kauttaan maksujen hoitaminen on täysin turvallista.

Maksaessasi tai siirtyessäsi valitsemaan osamaksun tai laskun (Jousto, Collector tai Klarna) siirryt Paytrailin tai Klarnan nettisivujen puolelle, jossa maksusuoritukset tapahtuvat täysin turvallisesti. Tunnistatuminen tapahtuu Joustolla ja Collectorilla pankkitunnuksilla ja Klarnalla henkilötunnuksella. Tiedot on täysin turvallista antaa, eikä niitä käytetä mihinkään muuhun.

4. Miksi tilaukseni teko ei onnistunut valitessani Jousto, Collector tai Klarna -osamaksun tai -laskun?

Järjestelmä tarkistaa Jousto, Collector ja Klarna -osamaksun ja -laskun hakijan luottotiedot. Luotonmyöntäjät pidättävät oikeuden myöntää haluamilleen henkilöille itse valitsemillaan ehdoilla luottoa.

Joustolla ja Collectorilla voit tilata enintään 2000 euron rajaan asti ja Klarnalla 3000 euroon asti.

5. Voinko tilata tuotteita, jos en halua maksaa netin kautta?

Voit noutaa tuotteet myös noutopisteestämme Espoosta tai Vihdistä. Valitse tällöin tilausta tehdessäsi toimitus- ja maksuvaihtoehdoista nouto varastolta.

Voit myös maksaa tuotteet etukäteen suoraan tilillemme, jos et halua antaa tietojasi netissä. Lähetämme tuotteet kuljetukseen, kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Ota tällöin yhteyttä info@uuttakotiin.fi tai soita 040 5629288!

6. Jos noudan tuotteen, minkä hinnan maksan noutaessani tuotteesta?

Noutohinta normaalihintaisissa ostoksissa on noin 10% edullisempi kuin nettikaupan toimitushinta (toimitushinta on ovh eli maahantuojien suositushinta). Suosimme noutoa noutopisteestä, ja asiakas saa toimituksesta aiheutuvat lähettäjän lisäkulut edukseen noutotilanteessa. Jos tuote on alennuksessa ja noutohinta on ilmoitettu kalliimmaksi kuin tarjoushinta, maksaa noutaja aina luonnollisesti edullisimman hinnan eli tässä tapauksessa tarjoushinnan. Itse noudettavan tuotteen voi maksaa joko nettisivujen kautta tehtävän tilauksen yhteydessä tai tuotetta noudettaessa käteisellä, pankki- tai luottokortilla.

7. Noudetaanko tuotteet Postin pakettiautomaatista/Postista/Matkahuollon noutopisteestä vai toimitetaanko ne kotiin asti? Miten ja milloin tuote toimitetaan, kun tilaan kotiin asti -toimituksen?

Pienempien tuotteiden osalta voit valita, haluatko noutaa tuotteen postista tai Matkahuollon noutopisteestä (maksimikoko 175 × 75 × 55 cm, paino 30 kg) tai pakettiautomaatista (maksimipituus 55 cm). Maksimikokoa isommat tuotteet tuodaan aina kotiin asti.

Kotiin asti -toimituksissa maksat kuljetusmaksun vain kerran, mutta voit tilata samaan kuljetukseen yhden tai vaikkapa pakettiautollisen huonekaluja kotiisi.

Kotiin asti -toimitus tarkoittaa kuljetusta kotiin asti, ja kuljetus sovitaan aina asiakkaan ehdoilla niin, että jakeluauton kuljettaja soittaa teille ja sopii kanssanne teille sopivan kotiintoimitusajan. Yli 300 euron tilauksille toimitus kotiin on ilmainen, tällöin tuotteet toimitetaan klo 8-16 välillä ja tuotteet jätetään ulos. Jos haluat että tuotteet kannetaan sisään tai haluat iltatoimituksen (iltatoimitus mahdollista vain suuremmilla paikkakunnilla), voit tilata tämän lisäpalveluna 18,90 euron hintaan.

Alle 300 euron tilauksissa toimitus kotiin maksaa 18,90, tällöin tuotteet toimitetaan sisään asti ja paikkakunnasta riippuen on mahdollisuus myös iltatoimituksiin, jopa vielä klo 21 asti suuremmilla paikkakunnilla.

Saatte sähköpostiin ilmoituksen, kun tuote on lähetetty meiltä. Toimitus Postin ja Matkahuollon kautta kestää 1-3 arkipäivää perille asti Suomessa, kun tuote on lähetetty. Joissakin tapauksissa tuote voidaan lähettää eri kuljetusliikkeen kautta kuin minkä asiakas on tilausta tehdessään valinnut.

8. Kuinka nopeasti saan tuotteet?

Toimitamme tuotteet yleensä 2-4 arkipäivässä perille, paikkakunnasta ja tuotteesta riippuen. Käytämme toimituksiin Postia ja Matkahuoltoa, pääkaupunkiseudulla toimitamme tuotteita myös omalla kuljetuksella.

Joissakin pienempien tukkujen tuotteissa on pitemmät toimitusajat, esim. kaksi tai kolme viikkoa. Ne mainitaan selkeästi tuotteen kohdalla.

9. Miksi osassa tuotteista lukee, että ne ovat loppuneet?

Erityisesti nyt laman seurauksena maahantuojat ovat supistaneet varastojaan ja arvioivat tuotekysyntää ja tekevät sen pohjalta tilauksiaan tehtailta. Koska toiselta puolelta maailmaa tuotavat tuotteet tulevat maahan jopa noin puoli vuotta tilauksen teon jälkeen, on maahantuojilla välillä vaikea ennakoida tuotteiden menekkiä ennen seuraavan kuorman saapumista. Edellisen ja seuraavan tilaussarjan välille saattaa tulla muutamien viikkojen, joskus jopa kuukausien katkoksia. Silloin tuotteen kohdalla ilmoitetaan, että tuote on loppunut ja mainitaan, milloin sitä saa jälleen lisää.

10. Jos tuote on viallinen tai rikkoutunut kuljetuksessa, miten toimin?

Tarkista vastaanottaessasi paketin onko pakkaus ehjä. Jos ei ole, tee merkintä rahtikirjaan yhdessä paketin luovuttajan kanssa. Reklamaatioiden onnistumiseksi toivomme välitöntä yhteydenottoa. Kuljetusyhtiölle reklamaatio pitää tehdä 7 vrk aikana, joten ota yhteys heti meihin 5 vrk sisällä, niin ehdimme hoitaa asian. Myöhemmin ilmoitettuja reklamaatioita ei voida enää hyvittää jälkeenpäin asiakkaalle. HUOM: sohvien osalta pakkaus on ehdottomasti tarkistettava tuote vastaanotettaessa ja mahdollisista vaurioista on tehtävä merkintä rahtikirjaan, jotta voimme reklamoida asiasta eteenpäin ja hyvittää vauriot asiakkaalle.

Tarkista saamasi tuote aina tuotteen saatuasi vaikka pakkaus näyttää päällepäin ehjältä, jotta ehdit reklamoida mahdollisesta viallisesta tuotteesta 5 vrk:n sisällä. Jos saat viallisen tuotteen, säästä pakkausmateriaalit palautusta varten. Me neuvomme lisää asian kuntoon saattamiseksi. Lähetä sähköpostia info@uuttakotiin.fi tai soita 040-5629288.

11. Miten toimin, kun tuote ei miellytä minua ja haluan palauttaa sen?

Nettikaupassamme pätevät normaalit kuluttajansuojalain mukaiset palautusehdot 14 vrk:n sisällä. Jos siis haluat palauttaa tuotteen, ota yhteyttä mielellään sähköpostilla meihin, niin autamme sinua tuotepalautuksessa ja lähetämme palautusohjeet. Älä lähetä tuotetta takaisin ilmoittamatta siitä ensin meille. Rahojen palauttaminen tai laskutuksen peruuttaminen edellyttää yhteydenottoa. Kuljetusvaurioissa on erilaiset menettelytavat, silloinkin ota heti yhteyttä meihin.

Tuote tulee palauttaa alkuperäispakkauksessaan ja alkuperäiskunnossaan. Emme hyväksy palautusta, jos palautettavaa tuotetta ei ole kauttaaltaan suojattu pahvilla vaan palautetaan jokin sivu avoimena. Yli 20 kg painoiset tuotepaketit noudetaan kotoa, sitä kevyemmät palautetaan postin tai Matkahuollon kautta.

Kun tuote on palautunut meille, palautamme tuotteen hinnan kuljetuskuluineen viikon kuluessa teille takaisin. Asiakas vastaa palautuskuluista, palautuskulut kuitenkin korkeintaan 6,90 postista/Matkahuollosta noudettavista tuotteista ja 18,90 kotiin toimitettavista tuotteista.

Jos tuotteen palautus johtuu siitä, että tuote ei ole mahtunut asiakkaan kotiovesta / rappukäytävästä asiakkaan virhearvioinnin vuoksi, asiakas vastaa puolesta todellisista rahtikuluista tuotteen toimituksen ja palautuksen osalta. Toivomme myös, että ennen tilausta mitattaisiin onko tuote sopivan kokoinen ajateltuun paikkaan.

12. Jos en löydä sitä, mitä tuotetta etsin?

Jos et löydä sitä tuotetta, mitä etsit, ota yhteyttä info@uuttakotiin ja kerro toiveesi, meillä on paljon yhteyksiä tukkuihin ja etsimme sinulle mieleisesi tuotteen, mikäli vain se on mahdollista.