Tietoa toimituksesta

Usein kysyttyä -kysymyksiä ja vastauksia

1. Mitä toimitus maksaa?

Toimitus postiin tai postiautomaattiin maksaa 6,90. Yli 300 euron hintaisille tilauksille kotiinkuljetus on ilmainen, jolloin toimitus on 8-16 välillä ja tuotteet jätetään pihalle kohtaan, johon pääsee autolla. Alle 300 euron tilauksille kuljetus kotiin maksaa 18,90, tällöin suuremmilla paikkakunnilla on mahdollisuus myös iltatoimituksiin aina klo 21 saakka ja tuotteet kannetaan sisälle ulko-oven välittömään läheisyyteen (asiakkaan vastuulla on lattioiden suojaaminen). Suuremmilla paikkakunnilla voit myös tilata tämän 18,90 hintaisen kotiinkuljetuksen yli 300 euron tilauksille, jos haluat että tuotteet tuodaan sisään tai haluat iltatoimituksen. Kuljetusmaksu menee vain kerran koko toimituksesta.

2. Miten voin maksaa tuotteet?

Olemme ulkoistaneet maksuliikenteen Paytrailille. Valitse tilausta tehdessäsi ensin haluamasi tuotteet, jonka jälkeen siirryt ohjeiden mukaan täyttämään yhteystietosi sekä lopuksi siirry Paytrailin sivulle valitsemaan sinulle sopiva maksuvaihtoehto. Maksaessasi voit valita joko maksun oman pankin kautta, maksun luottokortilla, osamaksun tai maksun laskulla. Jos valitset maksun laskulla Jouston tai Collectorin kautta tai osamaksulla Klarnan kautta, lasku lähetetään tavaratoimituksen jälkeen. Jos valitset laskun Klarnan kautta, se lähetetään sähköpostiisi, kun tuote lähtee kuljetukseen.

Halutessasi voit siis ostaa myös osamaksulla tai saada laskun toimituksen jälkeen. Valitse tuossa tapauksessa Jousto, Collector tai Klarna -lasku/osamaksu.

3. Onko tilauksen teko turvallista, kun maksan pankissa tai luottokortilla?

Kyllä on. Olemme ulkoistaneet maksuliikenteen ja se hoituu Suomen johtavan maksuoperaattorin Paytrailin kautta. Maksaessasi tai siirtyessäsi valitsemaan osamaksun tai laskun (Jousto, Collector tai Klarna) siirryt Paytrailin tai Klarnan verkkosivujen puolelle, jossa maksusuoritukset tapahtuvat täysin turvallisesti. Tunnistatuminen tapahtuu Joustolla ja Collectorilla pankkitunnuksilla ja Klarnalla henkilötunnuksella. Tiedot on täysin turvallista antaa, eikä niitä käytetä mihinkään muuhun.

4. Miksi tilaukseni teko ei onnistunut valitessani Jousto, Collector tai Klarna -osamaksun tai -laskun?

Järjestelmä tarkistaa Jousto, Collector ja Klarna -osamaksun ja -laskun hakijan luottotiedot. Luotonmyöntäjät pidättävät oikeuden myöntää luottoa haluamilleen henkilöille itse valitsemillaan ehdoilla.

Joustolla ja Collectorilla voit tilata enintään 2000 euron rajaan asti ja Klarnalla 3000 euroon asti.

5. Voinko tilata tuotteita, jos en halua maksaa netin kautta?

Voit noutaa tuotteet myös noutopisteestämme Porvoosta. Valitse tällöin tilausta tehdessäsi toimitus- ja maksuvaihtoehdoista nouto varastolta.

Voit myös maksaa tuotteet etukäteen suoraan tilillemme, jos et halua antaa tietojasi netissä. Lähetämme tuotteet kuljetukseen, kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Ota tällöin yhteyttä info@uuttakotiin.fi tai soita 040 8326849!

6. Jos noudan tuotteen, minkä hinnan maksan noutaessani tuotteesta?

Noutaessasi yli 300 euron hintaisen tilauksen, saat 10% alennusta kokonaishinnasta. Itse noudettavan tuotteen voi maksaa joko nettisivujen kautta tehtävän tilauksen yhteydessä tai etukäteen laskulla.

7. Noudetaanko tuotteet Postin pakettiautomaatista/Postista vai toimitetaanko ne kotiin asti? Miten ja milloin tuote toimitetaan, kun tilaan kotitoimituksen?

Pienempien tuotteiden osalta voit valita, haluatko noutaa tuotteen postista tai pakettiautomaatista. Yli 35 kg painoiset tai suurikokoiset tuodaan aina kotiin asti.

Kotitoimituksessa kuljetus sovitaan aina asiakkaan ehdoilla niin, että jakeluauton kuljettaja soittaa teille ja sopii kanssanne teille sopivan kotiintoimitusajan. Yli 300 euron tilauksille toimitus kotiin on ilmainen, tällöin tuotteet toimitetaan klo 8-16 välillä ja tuotteet jätetään kotipihalle. Jos haluat että tuotteet kannetaan sisään tai haluat iltatoimituksen (iltatoimitus mahdollista vain suuremmilla paikkakunnilla), voit tilata tämän lisäpalveluna 18,90 euron hintaan.

Alle 300 euron tilauksissa toimitus kotiin maksaa 18,90, tällöin tuotteet toimitetaan sisään asti ja paikkakunnasta riippuen on mahdollisuus myös iltatoimituksiin, jopa vielä klo 21 asti suuremmilla paikkakunnilla.

Saatte sähköpostiin ilmoituksen, kun tuote on lähetetty meiltä. Toimitus kestää 1-3 arkipäivää perille asti Suomessa, kun tuote on lähetetty. Joissakin tapauksissa tuote voidaan lähettää eri kuljetusliikkeen kautta kuin minkä asiakas on tilausta tehdessään valinnut.

8. Kuinka nopeasti saan tuotteet?

Toimitamme tuotteet yleensä 2-4 arkipäivässä perille, paikkakunnasta ja tuotteesta riippuen. Joissakin pienempien tukkujen tuotteissa on pitemmät toimitusajat, esim. kaksi tai kolme viikkoa. Ne mainitaan selkeästi tuotteen kohdalla.

9. Miksi osassa tuotteista lukee, että ne ovat loppuneet?

Erityisesti nyt laman seurauksena maahantuojat ovat supistaneet varastojaan ja arvioivat tuotekysyntää ja tekevät sen pohjalta tilauksiaan tehtailta. Koska toiselta puolelta maailmaa tuotavat tuotteet tulevat maahan jopa noin puoli vuotta tilauksen teon jälkeen, on maahantuojilla välillä vaikea ennakoida tuotteiden menekkiä, ja saapuvien tilauserien välille saattaa tulla muutamien viikkojen tai kuukausien katkoksia. Silloin tuotteen kohdalla ilmoitetaan, että tuote on loppunut ja mainitaan, milloin sitä saa jälleen lisää.

10. Jos tuote on viallinen tai rikkoutunut kuljetuksessa, miten toimin?

Tarkista vastaanottaessasi paketin onko pakkaus ehjä. Jos ei ole, tee merkintä rahtikirjaan yhdessä paketin luovuttajan kanssa. Reklamaatioiden onnistumiseksi toivomme välitöntä yhteydenottoa. Kuljetusyhtiölle reklamaatio pitää tehdä 7 vrk aikana, joten ota yhteys heti meihin 5 vrk sisällä, niin ehdimme hoitaa asian. Myöhemmin ilmoitettuja reklamaatioita ei voida enää hyvittää jälkeenpäin asiakkaalle. HUOM: sohvien osalta pakkaus on ehdottomasti tarkistettava tuote vastaanotettaessa ja mahdollisista vaurioista on tehtävä merkintä rahtikirjaan, jotta voimme reklamoida asiasta eteenpäin ja hyvittää vauriot asiakkaalle.

Tarkista saamasi tuote aina tuotteen saatuasi vaikka pakkaus näyttää päällepäin ehjältä, jotta ehdit reklamoida mahdollisesta viallisesta tuotteesta 5 vrk:n sisällä. Jos saat viallisen tuotteen, säästä pakkausmateriaalit palautusta varten. Me neuvomme lisää asian kuntoon saattamiseksi. Lähetä sähköpostia info@uuttakotiin.fi tai soita 040 8326849.

11. Miten toimin, kun tuote ei miellytä minua ja haluan palauttaa sen?

Nettikaupassamme pätevät normaalit kuluttajansuojalain mukaiset palautusehdot 14 vrk:n sisällä. Jos haluat palauttaa tuotteen, ota yhteyttä mielellään sähköpostilla meihin, niin autamme sinua tuotepalautuksessa ja lähetämme palautusohjeet. Älä lähetä tuotetta takaisin ilmoittamatta siitä ensin meille. Rahojen palauttaminen tai laskutuksen peruuttaminen edellyttää yhteydenottoa.

Tuote tulee palauttaa alkuperäispakkauksessaan ja alkuperäiskunnossaan. Emme hyväksy palautusta, jos palautettavaa tuotetta ei ole kauttaaltaan suojattu pahvilla vaan palautetaan jokin sivu avoimena. Yli 20 kg painoiset tuotepaketit noudetaan kotoa, sitä kevyemmät palautetaan postin kautta.

Kun tuote on palautunut meille, palautamme tuotteen hinnan kuljetuskuluineen viikon kuluessa teille takaisin. Asiakas vastaa palautuskuluista, palautuskulut kuitenkin korkeintaan 6,90 postista noudettavista tuotteista ja 18,90 kotiin toimitettavista tuotteista.

Jos tuotteen palautus johtuu siitä, että tuote ei ole mahtunut asiakkaan kotiovesta / rappukäytävästä asiakkaan virhearvioinnin vuoksi, asiakas vastaa puolesta todellisista rahtikuluista tuotteen toimituksen ja palautuksen osalta. Toivomme myös, että ennen tilausta mitattaisiin onko tuote sopivan kokoinen ajateltuun paikkaan.

12. Jos en löydä sitä, mitä tuotetta etsin?

Jos et löydä sitä tuotetta, mitä etsit, ota yhteyttä info@uuttakotiin.fi ja kerro toiveesi. Meillä on paljon yhteyksiä tukkuihin, ja yritämme löytää mieleisesi tuotteen.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Verkkokauppa

www.uuttakotiin.fi-verkkokauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Tuotteen lopullinen hinta koostuu tuotteen hinnasta ja mahdollisista toimituskuluista. Mikäli merkitty tuotehinta on virheellinen, ja voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo, myyjällä ei ole velvollisuutta myydä tuotetta virheellisellä hinnalla.

Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja käytetään tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, lisäksi asiakkaalle voidaan lähettää kyselyjä verkkokaupan toiminnasta ja alekoodeja. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Käytössäsi on suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet ja voit maksaa myös Visa ja MasterCard -luottokorteilla, sekä Visa Electron -korteilla.
Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa maksun saajana korttilaskulla näkyy Paytrail. Lisäksi voit maksaa ostoksesi laskulla tai osamaksulla, laskutus on ulkoistettu Joustolle, Collectorille ja Klarnalle.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

Toimitustavat ja -kulut

Tilauksesi kuljetuskulut näet toimitus- ja maksutavanvalintasivulla. Toimitustapavaihtoehdot ovat: toimitus kotiin, nouto Postin tai Matkahuollon toimipisteestä tai pakettiautomaatista sekä nouto omasta noutopisteestämme.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme ovat tilauksesta riippuen 1-4 arkipäivää. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan tuotekuvauksen yhteydessä.

Peruutusoikeus ja palautusehdot

Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksesi 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Jos haluat peruuttaa tilauksesi, lähetä peruutusilmoitus sähköpostilla osoitteeseen info@uuttakotiin.fi. Peruutusilmoitukseen sinun tulee merkitä nimesi, osoitteesi, tilauspäivä ja tuote. Tuote tulee palauttaa postitse 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa. Emme hyväksy palautusta, jos palautettavaa tuotetta ei ole kauttaaltaan suojattu pahvilla vaan palautetaan jokin sivu avoimena. Asiakas vastaa palautuskustannuksista, palautuskustannuksina veloitetaan kuitenkin itse noudettavista lähetyksistä korkeintaan 6,90 eur ja kotiin toimitetuista lähetyksistä 18,90 eur. Mikäli tuotetta on käytetty tai tuote vaurioituu palautuksessa puutteellisesta pakkaamisesta johtuen, pidätämme oikeuden laskuttaa arvonalennuksesta.

Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteita tarkistusajan jälkeen, ole ensin yhteydessä meihin mieluiten sähköpostilla. Rahojen palautus tai laskutuksen peruuttaminen edellyttää yhteydenottoa.

Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten tai ilmoita nämä tiedot sähköpostilla. Palautamme tällöin maksamasi summan kokonaisuudessaan 7 päivän kuluessa tuotteen palautumisesta meille.

Palautusosoite:
uuttakotiin.fi
Sorvaajantie 13, (Halli B)
06450 Porvoo

Tuotteen postista noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä lähetyksestä peritään todelliset lähetyskustannukset.

Kuljetusvauriot

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 5 päivän kuluessa sähköpostilla osoitteeseen info@uuttakotiin.fi tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Myöhemmin tehtyjä reklamaatioita kuljetusvaurioista emme valitettavasti voi ottaa huomioon, koska emme voi enää reklamoida niistä kuljetusliikkeelle. HUOM: sohvien pakkaukset on ehdottomasti tarkistettava sohvat vastaanotettaessa ja mahdollisista vaurioista on tehtävä merkintä rahtikirjaan, muuten emme voi myöntää kuljetusvaurioista korvausta, koska emme voi reklamoida niistä kuljetusliikkeelle.