Usein kysyttyä – kysymyksiä ja vastauksia

Asiakaspalvelun yhteystiedot

Tavoitat meidät parhaiten arkisin klo 10-18 sähköpostitse info@uuttakotiin.fi tai puhelimitse +358408326849. Autamme mielellämme kaikissa kysymyksissä!

Noutovarasto on auki ainoastaan sopimuksesta. Osoite Sorvaajantie 13 (Halli C), 06450 Porvoo.

Mitä toimitus maksaa?

Toimitus lähimpään noutopisteeseen:

  • Paketti < 8 kg –  6,90 euroa
  • Paketti 8-20 kg – 8,90 euroa

Tilauksesi toimitetaan sinua lähimpänä olevaan noutopisteeseen, esimerkiksi MH asiamiehelle. Saat tekstiviestillä ilmoituksen, kun paketti on noudettavissa sekä noutopaikan tiedot. Paketti on noudettava 14 päivän kuluessa paketin saapumisesta. 

Kotiinkuljetus omakotitalon pihalle tai asunnon ovelle:

  • Paketti < 8 kg –  12,90 euroa
  • Paketti 8-20 kg – 19,90 euroa
  • Rahti 20-50 kg – 49,90 euroa
  • Rahti > 50 kg – 69,90 euroa

Kotiinkuljetukset toimitetaan ainoastaan arkipäivinä, useimmien klo 8-16 välisenä aikana. Kuljettaja on yhteydessä suoraan asiakkaaseen ja sopii kotiinkuljetuksen ajankohdan. 

Halutessasi voit myös noutaa tuotteen veloituksetta varastoltamme Porvoosta.

Miten voin maksaa tuotteet?

Olemme ulkoistaneet maksuliikenteen Paytrailille. Valitse tilausta tehdessäsi ensin haluamasi tuotteet, jonka jälkeen siirryt ohjeiden mukaan täyttämään yhteystietosi sekä lopuksi siirry Paytrailin sivulle valitsemaan sinulle sopiva maksuvaihtoehto. Maksaessasi voit valita joko maksun oman pankin kautta, maksun luottokortilla, osamaksun tai maksun laskulla. Jos valitset maksun laskulla Jouston tai Collectorin kautta tai osamaksulla Klarnan kautta, lasku lähetetään tavaratoimituksen jälkeen. Jos valitset laskun Klarnan kautta, se lähetetään sähköpostiisi, kun tuote lähtee kuljetukseen.

Halutessasi voit siis ostaa myös osamaksulla tai saada laskun toimituksen jälkeen. Valitse tuossa tapauksessa Jousto, Collector tai Klarna -lasku/osamaksu.

Onko tilauksen teko turvallista jos maksan verkkopankissa tai luottokortilla?

Kyllä on. Olemme ulkoistaneet maksuliikenteen ja se hoituu Suomen johtavan maksuoperaattorin Paytrailin kautta. Maksaessasi tai siirtyessäsi valitsemaan osamaksun tai laskun (Jousto, Collector tai Klarna) siirryt Paytrailin tai Klarnan verkkosivujen puolelle, jossa maksusuoritukset tapahtuvat täysin turvallisesti. Tunnistatuminen tapahtuu Joustolla ja Collectorilla pankkitunnuksilla ja Klarnalla henkilötunnuksella. Tiedot on täysin turvallista antaa, eikä niitä käytetä mihinkään muuhun.

Miksi tilaukseni teko ei onnistunut valitessani Jousto, Collector tai Klarna -osamaksun tai -laskun?

Järjestelmä tarkistaa Jousto, Collector ja Klarna -osamaksun ja -laskun hakijan luottotiedot. Luotonmyöntäjät pidättävät oikeuden myöntää luottoa haluamilleen henkilöille itse valitsemillaan ehdoilla.

Joustolla ja Collectorilla voit tilata enintään 2000 euron rajaan asti ja Klarnalla 3000 euroon asti.

Voinko tilata tuotteita jos en halua maksaa netin kautta?

Voit noutaa tuotteet myös varastoltamme Porvoosta. Valitse tällöin tilausta tehdessäsi toimitus- ja maksuvaihtoehdoista nouto varastolta. Paikanpäällä maksun voi suorittaa ainoastaan maksupäätteellä, ei käteismaksua.

Voit myös maksaa tuotteet etukäteen suoraan tilillemme, jos et halua antaa tietojasi netissä. Lähetämme tuotteet kuljetukseen, kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Ota tällöin yhteyttä info@uuttakotiin.fi.

Noudetaanko tuotteet itse vai toimitetaanko ne kotiin?

Pienempien tuotteiden osalta voit valita, haluatko noutaa tuotteen lähimmältä noutopisteeltä tai mieluummin kotiinkuljeuksen. Yli 20 kg painoiset tai suurikokoiset paketit tuodaan aina kotiin asti.

Kotiinkuljetuksessa pakettisi toimitetaan omakotitalon pihalle tai asunnon ovelle. Kotiinkuljetukset toimitetaan ainoastaan arkipäivinä, yleensä klo 8-16 välillä. Kuljetusyhtiö on yhteydessä suoraan asiakkaaseen ja sopii kotiinkuljetuksen ajankohdan. Useimmilla alueilla asiakas voi valita joko päivä- tai iltatoimituksen, mutta joillakin alueilla paketit toimitetaan joko ainoastaan päivällä tai ainoastaan illalla.

Kuinka nopeasti saan tuotteet?

Toimitus kestää normaalisti 2-6 arkipäivää tilauksesta kun tuote löytyy varastosta. Tilaustuotteiden kohdalla on tieto pitemmistä toimitusajoista, tavallisesti noin 2-4 viikkoa. Saat sähköpostilla ilmoituksen, kun tuote on lähetetty ja lähetystunnuksen, jonka avulla voit seurata lähetystä.

Miten toimin jos tuote on viallinen tai vahingoittunut kuljetuksessa?

Vastaanottaessasi lähetystä tarkista aina pakkauksen kunto. Ulkoisesti havaittavasta vahingosta on luovutuksen yhteydessä tehtävä merkintä rahtikirjaan yhdessä paketin luovuttajan kanssa, muuten emme voi myöntää kuljetusvaurioista korvausta, koska emme voi reklamoida niistä kuljetusliikkeelle. Huom! sohvien osalta pakkaus on ehdottomasti tarkistettava vastaanottamisen yhteydessä ja mahdollisista vaurioista on tehtävä merkintä rahtikirjaan, jotta voimme reklamoida asiasta eteenpäin ja hyvittää vauriot asiakkaalle.

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana, tulee sinun ilmoittaa virheestä mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 5 päivän kuluessa sähköpostilla osoitteeseen info@uuttakotiin.fi. Myöhemmin tehtyjä reklamaatioita kuljetusvaurioista emme valitettavasti voi ottaa huomioon, koska emme voi enää reklamoida niistä kuljetusliikkeelle. Mikäli tuote on vaurioitunut, pyydämme ottamaan kuvat tämän ohjeen mukaisesti. Vaurioitunut tavara ja sen pakkausmateriaali on säilytettävä tarkastustamme varten. Vauriotavaraa tai pakkausmateriaalia ei saa hävittää ilman suostumustamme. 

Tarkista saamasi tuote aina paketin saatuasi vaikka pakkaus näyttää päällepäin ehjältä, jotta ehdit reklamoida mahdollisesta viallisesta tuotteesta 5 vrk:n sisällä. Jos saat viallisen tuotteen, säästä pakkausmateriaalit palautusta varten. Me neuvomme lisää asian kuntoon saattamiseksi. Lähetä sähköpostia info@uuttakotiin.fi.

Miten toimin jos tuote ei miellytä minua ja haluan palauttaa sen?

Vaihto- ja palautusoikeus on 14 päivää tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksissa olevia käyttämättömiä tuotteita. Palautuksesta tai vaihdosta tulee aina olla yhteydessä ensin asiakaspalveluumme info@uuttakotiin.fi. Autamme sinua tuotepalautuksessa ja lähetämme palautusohjeet. Älä lähetä tuotetta takaisin ilmoittamatta siitä ensin meille. Rahojen palauttaminen tai laskutuksen peruuttaminen edellyttää yhteydenottoa.

Tuote tulee palauttaa alkuperäispakkauksessaan ja alkuperäiskunnossaan. Emme hyväksy palautusta, jos palautettavaa tuotetta ei ole kauttaaltaan suojattu. Yli 20 kg painoiset tuotepaketit noudetaan kotoa, sitä kevyemmät palautetaan noutopisteen kautta.

Bohem Oy palauttaa tilauksen arvon 7 vrk:n kuluessa siitä kun tuote/toimitus on saapunut perille. Asiakas vastaa todellisista palautuskuluista.

Jos tuotteen palautus johtuu siitä, että tuote ei ole mahtunut kotiovesta / rappukäytävästä virhearvioinnin vuoksi, asiakas vastaa todellisista rahtikuluista tuotteen toimituksen ja palautuksen osalta. Toivomme myös, että ennen tilausta mitattaisiin onko tuote sopivan kokoinen ajateltuun paikkaan.

Jos en löydä etsimääni tuotetta?

Jos et löydä etsimääsi tuotetta, ota yhteyttä info@uuttakotiin.fi ja kerro toiveesi. Hyödynnämme kontaktejamme ja yritämme löytää sinulle mieluisan tuotteen.